donderdag 28 juni 2012

Verleden

Mijn Nespresso-apparaat drupt. Lekt. Er ligt een grote plas water op de keukenvloer. We kunnen we stellen dat hij per heden stuk is.  Verleden. In het verleden ging ook mijn Senseo na ruim een jaar stuk. Is dat ingebouwd in die apparaten? Deel van het business model?

Ruim een jaar geleden (op 30 mei 2011, zo valt terug te lezen op mijn eigen blog) kreeg ik 'm cadeau bij een proefabonnement op de Volkskrant. Ik was erop tegen, omdat het je dwingt om die idioot dure cupjes te kopen, maar vanwege het gemak ging ik toch om. Met mijn een tot anderhalfpersoonshuishouden geef ik gemiddeld 25 euro uit aan cupjes per maand.

En nu? Het oude koffiefilterapparaat weer naar boven? Uit verzet? Of op voor een móóier, duurder al dan niet espresso-apparaat.? Ik neig naar het laatste, maar voel me er ook helemaal ingeluisd.

Geen opmerkingen: