donderdag 21 juni 2012

Communicatie adviseert communicatie

Buurman en ik bespreken het leven en de buurt. Hij woont hier al veel langer dan ik en weet meer over de buren, maar ik heb meer restaurantjes uitgeprobeerd. Hij heeft mijn laatste tips uitgeprobeerd en is daar aangenaam verrast over. Ik ga de zijne ook eens volgen. Zo heeft hij onlangs gegeten in een nieuwe restaurant in de gerenoveerde Elthetokerk in de Javastraat, waar dove mensen werken. Dat is heel bijzonder, want je kan ze niet roepen. Elkaars tips volgen schept een band.

We bespreken ook alle buurtkrantjes die we in de bus krijgen. Het zijn er heel veel. Te veel. Elke week een van het Stadsdeel, iets van IJburg & Zeeburg, en nog wat. We blijken ze allebei onmiddellijk weg te gooien, want er staat nooit iets in wat je wilt weten en als er al eens wel iets in staat wat je wilt weten staat er geen adres of telefoonnummer bij. 

Als ze dan moeten bezuinigen, roep ik graag, dan toch op al die buurtkrantjes en communicatie-afdelingen. Ik ken mensen in de communicatiebranche, en die afdelingen zijn heel groot, met managers voor de strategie, submanagers voor de grote lijnen, en tientallen uitvoerenden voor de details. Zoals deze nutteloze kranten ter verheerlijking van het Stadsdeel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten