donderdag 23 november 2017

Customer Journey

Was ik laatst al eens op de 20e verdieping van de Rabobank te Utrecht, nu verkeer ik een dag op de 23e van het WTC in Rotterdam. Ik wil er weer eens uit en bezoek een seminar dat zich afficheert als een event with a view. Het seminar gaat over data-strategieën, social media, en het belang van de customer journey. Zo is een van de sprekers contentspecialist met een achtergrond als designstrateeg. Hij helpt organisaties gebruiksvriendelijk, passend en relevant communiceren in tekst en beeld en geeft een introductie op customer journeys en touch points. En dat is er dan nog maar één. Het uitzicht is inderdaad overweldigend prachtig. En ik ontmoet aardige mensen en doe ideeen op. 

Geen idee of u als liever lezer geinteresseerd bent in waar het over ging, ik kan het vrees ik ook maar nèt aanraken (touch points). Het gaat er over dat we ons op internet bewegen zoals heel veel mensen zich bewegen. Daar zijn data over. En data-analisten kunnen uit ons gedrag op websites, en Facebook precies aflezen wat we doen en waar we afhaken. Dus makers van websites moeten leren denken vanuit de klant - en niet vanuit wat zij aanbieden. Wat zoekt de klant? Waar reageert zij/hij op? Waar haakt hij af? En dit alles in eindeloze Engelse marketingtermen. 'Interessant!' oordelen de deelnemers peinzend. 'Goed om bij stil te staan!'

Als je in de pauze met ze nakletst praten ze doorgaans net zo jip-en-janneke als ik. En maken ze ook foto's van het mooie uitzicht.

Wat een boffert, zult u zeggen. Ach, het kan verkeren. Ik heb mij aangemeld als verslaggever en mag gratis naar binnen ja, terwijl de mede-deelnemers enkele honderden euro's betaalden. Maar ik zit tot 22.30 uur thuis nog een tekst eruit te persen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten