vrijdag 28 augustus 2015

KPN

De KPN, die kan er ook nog wel bij. In mijn mail zie ik een factuur voor 52 euro voor mijn vaste telefoon. Mijn Amsterdamse telefoon, wel te verstaan, die ik in mei heb opgezegd. Het betreft een incassobetaling. Huh? Hoe zat dat ook alweer? Dat was zo'n toer om die telefoon af te zeggen, dat kon alleen telefonisch. Maar nergens kon je een nummer vinden. 

Er staat telefoonnummer op deze factuur, dat ik maar eens bel. Ik doe zulke telefoontjes soms maar op het werk, want veel van dit soort helpdesks hanteren kantoortijden. Ik wacht geduldig het hele menu af (het begint met de mededeling 'wij helpen u graag') en probeer in mijn geheugen te graven naar wanneer ik die lijn heb opgezegd. Begin mei moet dat geweest zijn, zeg ik, want 11 mei ben ik verhuisd. 

Ik weet zeker dat ik heb opgezegd, zeg ik, alleen heb ik geen bewijs. U zou me een brief sturen, maar die heb ik niet gehad. 'Ik ben bij KPN gebleven, hoor,' zeg ik gauw, om hem te vriend te houden, 'al is het dan bij xs4all.' Hij noteert alles, zegt hij. Maar er Van wat ik vertel in het systeem niets terug te vinden. Aan het eind van het gesprek verzekert hij me dat dit telefoonnummer nu echt opgezegd isp. 

Kunt u mij een bevestiging sturen? Nee, dat kan niet. Wel krijg ik een opzeggingsbrief, belooft hij, en als het goed is daarna een creditnota. Als ik die krijg moet ik weer bellen en dan gaan ze dat teveel betaalde geld overmaken. 

Uren later realiseer ik me dat ik wel verteld heb dat ik verhuisd ben, maar niet waar naar toe. Op de factuur staat nog mijn voorvorige adres in de Jordaan. Nog maar eens een telefoontje aan wijden, weer een nieuwe aardige jongen aan de lijn, die niets kan terugvinden van mijn gesprek van gisteren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten