woensdag 26 augustus 2015

Apparatenstress

Onderweg deed mijn e-mail het niet. Eigenlijk deed de dag voor we vertrokken internet het thuis ook niet. Nu bij thuiskomst doen behalve internet de huistelefoon en de tv het ook niet. Ik ga maar eens bellen naar xs4all, zeg ik. Het kan een uurtje duren, of twee uur,of de hele middag. En misschien duurt het maar 5 minuten, probeert  Bobby.  

Sinds de verhuizing heb ik gedoe met xs4all. 19 jaar geleden werd ik er lid van. Het was een van de eerste en idealistische internetprovider. Ik was altijd trots op mij e-mailadres. Dus toen we overgingen naar Utrecht wilde ik geen Ziggo, maar xs4all.nl. Sindsdien gaat alles fout. Als ik bel is zo'n helpdeskmedewerker wel een half uur bezig om het dossier dat er inmiddels ontstaan is - door hun fouten en mijn telefoontjes daarover - te doorgronden en de fout te herstellen. Nu hadden ze - vanwege een veel te hoge nota in juni, een fout advies van de helpdesk toen, en een te lage creditnota - volgens hen nu nog een bedrag van 16 euro van mij tegoed, wat ze mij niet medegedeeld hebben. En toen sloten ze de boel maar af. Automatisch. 

19 jaar ben ik lid! roep ik, altijd heb ik op tijd betaald, jullie maken fout op fout, uren sta ik in de wacht, luisterend naar jullie uitleg en excuses.  Uit sympathie ben ik bij jullie gebleven, for old times sake, maar waarom? Ik ga alsnog naar Ziggo! 

Ik heb weer internet.  Het duurde drie uur.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten