woensdag 2 februari 2011

De bezorger is ziek

De krant wordt al dagen niet bezorgd. In het verleden merkte ik daar niet zoveel van omdat ik eerder vertrok dan dat de krant bezorgd werd, maar nu verheug ik mij elke ochtend op mijn nrc next. Doorgaans laat ik de bezorgklacht maar zitten, vanwege het gebrek aan communicatie met de verschrikkelijke service-afdeling van NRC.

Gisteren ging ik er toch maar weer aan. Ik heb er een paar weken geleden ook al over geklaagd, dat ik nergens mijn abonneenummer kon krijgen vanwege een artikel dat ik online wilde inzien, en bijna een uur tevergeefs in de wacht had gehangen bij de helpdesk. De brief aan de uitgever heeft geen reactie opgeleverd.

Nu bel ik 's morgens het nummer voor de bezorgklachten. Zo'n telefoontje duurt algauw een kwartier. Eerst kom je in een menu. Nadat je alles hebt ingetikt, postcode, huisnummer etcetera, kom je terecht bij een spraakcomputer die nogmaals je postcode en huisnummer vraagt en dan steeds zegt dat ze je niet verstaat. Na vier keer word je teruggegooid in het beginmenu, omdat de spraakcomputer je niet verstaat!

Enfin, uiteindelijk krijg ik iemand aan de lijn, die vertelt dat de bezorger ziek is en dat de vervanger nu twee wijken moest doen. 'Dan is het logisch dat de krant wat te laat was. Maar níet bezorgen, dat is niet de bedoeling.' Maar mevrouw, ik neem een ochtendkrant om voor mijn werk te lezen. Ik betaal voor bezorgen om 07 uur!' Ze begrijpt het. En dat is het.

Nu wil ik weer bellen, maar dat kan niet voor achten. Op de site kan men alleen melden dat de krant van vandáág niet is ontvangen. Men kan niet melden dat hij gisteren en eergisteren ook niet is bezorgd, en ook niet dat hij gisteren en eergisteren niet is nabezorgd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten