zaterdag 25 juni 2011

Zaans IJzerhuis

Onmiddellijk vanaf de eerste keer dat ik Bobby meesleepte naar Hornbach in Zaandam en wij langs het Zaans IJzerhuis reden is het een diepe wens van hem om daar naar binnen te gaan. Maar elke keer is er wel weer een reden dat ik niet wil. Dat gaat nu al vier jaar zo.

Nu moeten we voor twee haakjes en een kettinkje - teneinde het glas-in-lood-raam in het gangraam te hangen - naar een ijzerwarenwinkel, dus waarom dan niet vandaag naar het Zaans IJzerhuis? stelt hij voor. Ik ben nog wat weerloos van de night before en stem in. Het IJzerhuis blijkt trouwens helemaal niet Zaans te heten, maar gewoon IJzerhuis.

Enfin. Nadat ik hem uitgeladen heb en een foto geschoten ga ik zelf naar de Hornbach om hun aanbod op het gebied van raamdecoratie te bestuderen. Want dat is een never ending thema. De ramen aam de achterkant van mijn woning zijn nu gedecoreerd, maar de voorkant moet nog steeds en ik heb géén idee. Hornbach heeft gordijnpanelen, of paneelgordijnen, daar wil ik van af zijn, die ik interessant vind, maar eerst maar moet laten bezinken.

Een uur later haal ik Bobby weer op uit het IJzerhuis. Hij is echt héél gelukkig daar. En koopt allerlei dingen van de firma Bahco.

Geen opmerkingen: