dinsdag 30 augustus 2016

Oogsten

We eten vroeg, dan kan ik nog even plat voor ik naar de tuin ga. Die fietstochten heen en terug naar en van Bunnik vallen waratje niet mee. Lang kan ik dus niet meer in de tuin werken, want om 21 uur valt zo inenen de duisternis in. Plop.

Voor het eerst van mijn leven oogst ik aardappels. Heet dit nu 'rooien'? Met een 'riek' wrik je ze uit de grond. Ik heb echt moeite met mijn volstrekte onkunde, ik moet zelfs vragen wat een 'riek' is. Maar ik zet met er overheen. 

Bart plant nieuwe spruitjes, Suzan is met johannesuitjes in de weer, en Petra plukt frambozen. Uiteindelijk oogst ik ook nog 5 harde peren en 3 forse courgettes. Er zijn helemaal geen grote vijgen, waarschijnlijk pikt een vreemde die. 

Aan het eind in het donker verdelen we alles eerlijk. Ik heb me weer helemaal verzoend met de tuin.

Geen opmerkingen: