donderdag 25 augustus 2016

Werk

Ik moet nog 400 pagina's Moedervlekken Arnon Grunberg lezen. Vandaag. Ik begin ermee om 17u aan de Maarsseveense Plassen, míjn lievelingszwemplek. Dan kan ik elk half uur even de Plas in om af te koelen. 

Twee weken geleden kreeg ik van zijn uitgeverij de pdf van het boek, die op mijn iPad staat, maar die is met dit licht niet te lezen. Dus koop ik vandaag (te Haarlem waar ik moet zijn) bij Cas' vader en moeder alsnog het papieren boek. Cas' moeder vindt het heel mooi, Cas' vader leest geen Grunberg. 'Grunberg is heel aardig, heel aimabel', stelt hij mij gerust. 'En heel klein.'

Om zeven uur gaat het strand dicht, dus thuis verder lezen. Het is echt een heel mooi boek, maar ik val steeds in slaap. Dat ligt niet aan het boek, maar aan dat ik aldoor zoveel aan mijn hoofd heb. Het lukt gewoon niet het uit te lezen. Morgen heb ik een gesprek met hem. 

Geen opmerkingen: