dinsdag 16 augustus 2022

Memory Lane

Ik ga de twee jongensportretten die ik van Broerlief voor zijn zestigste gemaakt had bij hem afleveren. Dagje Amsterdam. Hij woont in de wijk De Baarsjes, die ligt tegen mijn oude wijk Bos & Lommer aan. Vanaf Amsterdam Centraal ga ik lopen en het wordt een hele memory lane. Alle wegen van en naar het centrum zitten boordevol herinneringen. Het uitgaansleven, de winkels, de cafés, de trams, op elke hoek ligt wel een verhaal. In vier wijken woonde ik en het centrum was altijd onderdeel.

Daar woonde Will, daar woonde Lise, daar woonde Reenske, daar woonde Hani501, daar woonden Leen en Ekfa. Daar deed ik sport, daar deed ik meditatie, daar was mijn eerste baan, daar kocht ik hippie-bloesjes. Daar ging ik met Will naar toe als het ijzelde of sneeuwde, op het terrasje zitten en auto’s de brug opduwen. Daar had ik een gesprek met een fotograaf, daar ging ik met Annelies naar een cello-concert van Pieter Wispelwey. Daar gleed Ex uit met de fiets op de trambaan. Daar vierde Diana haar 60e verjaardag. Enzovoort enzovoort. 

Geen opmerkingen: