vrijdag 28 oktober 2022

Dahlia

In de Botanische Tuinen van de week raakte ik verrukt van de dahlia’s. Alles druilt en geeft de geest en daartussen staat dan de dahlia te stralen in alle soorten en maten. Ik was me aan het oriënteren over bijvriendelijke bloemen, en de dahlia hoort daar geloof ik niet toe, voor zover ik het begrijp. Er werd op bijvriendelijke sites zelfs een beetje laatdunkend gedaan over de dahlia, omdat-ie nagenoeg geen stuifmeel en nectar levert. Ik zal me er nog eens in verdiepen. Maar de kleuren en het licht zijn geweldig. 

Ik had eens een enorme dahlia gekocht voor Elly - die bij nader inzien meer voor kleine dansende wilde bloemen is dan voor de grote gekweekte bloemen als dahlia’s - en de verkoopster had gewaarschuwd dat-ie niet in de regen moest staan want dan werd-ie snot.

Geen opmerkingen: