maandag 17 oktober 2022

Ons Genot

De poort van het volkstuincomplex is al weer twee weken op slot, en nu het zulk druilweer is is er bijna niemand meer. Heerlijk sfeertje. Ik moet nu alle bamboegordijntjes optrekken om binnen nog iets te zien, zo duister wordt het, maar dat is goed. Het wordt tijd voor wat lampen.

Vorige week heb ik weer vier groententekeningen in laten lijsten. Die hang ik erbij. De groenten zijn nu het thema van de ‘achterwand’. (Links hangen de reli-schilderijtjes. Nu rechts nog een wand met bloemen en dan is het art-aspect van mijn tuinhuisje klaar.) Geweldig, dat kleed ook. 

De grond onder het huisje is nog altijd droog, en elke keer als ik er ben laat ik nog weer de regentonnen leeglopen, maar eigenlijk maak ik me er geen zorgen meer over. Als het droog blijft dan kunnen er ook bedjes in.

Ik oogst nog 3 paprika’s, een reuzenbiet en het laatste bakje bramen. Ben benieuwd wat volgend jaar de artsjok gaat doen. 

Geen opmerkingen: