zaterdag 25 februari 2017

Hyacint

Vol verwachting van de komende lente kan ik de bolletjes de tuin wel uit kijken. En opeens zijn ze er. Vorige week één sneeuwklokje, deze week de krokusjes. Ik ben vergeten waar ik ze ook alweer neergezet had vorig jaar. Ik weet nog wel dat ik dat met tamelijk onzekere hand deed. Wat moest ik doen, en hoe, en waar? Niet een bij een, dat was goed tot mij doorgedrongen, maar op een hoopje. Die hoopjes deed ik dan per vijf. 

Maar het schiet nog niet echt op, dus af en toe neem ik mu wat mee van de supermarkt. Witte druifjes. Hyacint. De witte druifjes heb ik in een pot in de voortuin gezet, maar de hyacinten binnen. Die schieten enorm uit bij onze binnentemperatuur van 18 à 19 graden. Wat zijn ze ineens aanwezig. Ze ruiken heerlijk. Kon men maar een blog met geurvlaag maken. Als dat zo doorgaat zijn ze in een week uitgeschoten en weg. Zouden ze - al zo uitgeschoten - de buitentemperatuur nog wel aan?

Geen opmerkingen: