woensdag 22 februari 2017

Oei ze groeit

Nichtje en Bébé komen een dagje langs en als de bel even later nog een keer gaat blijkt Jongste Nichtje ineens ook van de partij. We tutten uren om met Bébé. Haar hemdje zit al wel een beetje strak, zeg ik. Rompertje heet dat. Bébé is inmiddels gegroeid van maat 56 naar maat 62, verklaart Nichtje. 

Zo stilletjes Bébé bij de vorige oppasbeurt was (Lééft ze nog wel, dacht ik toen af en toe) zo huilebalkerig is ze nu. Vooral als ze bij een andere in de armen ligt dan bij haar eigen moedertje.

Nichtje vertelt dat haar lijfboek nu Oei ik groei! is want Bébé lijdt aan onverklaarbare huilbuien. In Oei ik groei betogen ze dat dat van de groeistuipjes komt. Dat valt niet mee voor de jonge moeder. Vandaag leer ik ook over zwemmen met baby's en zwemluiers.

Geen opmerkingen: