dinsdag 25 juni 2024

De zanggroep


Afgelopen zaterdag was het optreden van ons 'koor', door de dirigente consequent 'zanggroep' genoemd. Omdat ik een dubbele afspraak had gemaakt (het logeren in Gent was al tig keer verzet, en ik had gezegd dat ik de 22e kon) en toen heb ik maar bedacht dat ik het optreden oversloeg.  Wel jammer, als ik het zo beluister en bekijk. een ijverige echtgenoot heeft de compilatie gemaakt. Veel gevoel voor spelling heeft hij niet. 'Woudkappel' mioet  natuurlijk 'Woudkapel' zijn.

Erg leuk om het effect te zien van alles wat de dirigente ons geleerd heeft. Vooral bewegen bij het zingen. Als bleue zanger vind je dat altijd wat overdreven, maar de klank  wordt veel beter en het is erg aanstekelijk. 

Ik stuur het naar Zus4 die ook in een koor zingt en die momenteel met haar schoonzussen een weekje Mallorca doet. 'Mooi!!!' reageert ze. 'Het plezier spat er vanaf. De gezamenlijke schoonzussen vinden het allemaal heel leuk,' En: 'Je kunt op het filmpje zien dat dat bewegen echt niet overdreven is.'

Geen opmerkingen: