zondag 29 mei 2016

Plantplan

Het document met wat waar in de tuin staat en hoe het er uit moet zien is af. Ik heb er drie avonden aan gewerkt, maar dan heb je ook wat. Om mij de geheel door de hovenier ingerichte achtertuin mij meer eigen te maken haal ik bij tuincentrum Vechtweelde naamstekertjes. Dan kan ik namen oefenen tijdens het langslopen. Het zijn zulke leuke namen. En de tuin ziet er met die gele kaartjes meteen zwaar botanisch uit. 

Door mijn systematische aanpak kom ik erachter dat niet alles klopt. De blauwe monnikskap ontbreekt, om maar wat te noemen. En waar Marjolein moet staan staat iets anders dan Marjolein. Geen idee wat het is. En de clematis is aan het sterven. Ik kan natuurlijk zelf nieuw planten gaan halen, maar Bobby vindt dat de hovenier nog een keer in actie mag komen. Tenslotte hebben we 9.000 euro voor die tuin betaald.

Ook hang ik zes nieuwe plantjes aan de gehate bangkirai-schutting. En zo wordt de tuin met de dag geliefder. Mijn prieeltje. Alle avonden zitten we buiten. 

Geen opmerkingen: