vrijdag 24 maart 2023

Zonder Will

Vandaag loop ik in memoriam een echte Will-wandeling, en wel in de uiterwaarden van de IJssel bij Gorssel. Ik vind een P ‘De Ravenswaarden’ midden in die uiterwaarden. ‘Dit is een Natura 2000 gebied’, staat op een bordje, om me maar even aan de politieke kwesties van het moment te herinneren.

Met Will liep ik de laatste jaren vaak langs rivieren: de Vecht, de Rijn, de Lek, de Oude IJssel. De verten waar die rivieren naar toe stromen geven een illusie dat alles mogelijk is. Zij wilde er altijd in. Ik niet zo. Soms deed ik het wel.

Ik ben er in mijn eentje. Wills uitvaart is zes dagen geleden. Het is prachtig en heerlijk, van zware regenluchten tot schitterend blauw. Ook in mijn eentje is het mooi. Maar ik mis haar wel. Samen was veel en veel en veel gezelliger.

Geen opmerkingen: