woensdag 21 februari 2024

De wandelingen des levens

Wandelen is mijn leven lang al een belangrijk onderdeel in mijn leven. Vroeger thuis in Emmen wandelde ik veel met onze hond Mollie, in onze groene nieuwbouwwijk Angelslo of in de Emmerdennen. Ik liep met Zus 3 of Zus 4, of met vriendin/buurmeisje Annet en met schoolvriendin Ans. Zoals je opfleurt vsn het buiten zijn. In Groningen liep ik eindeloos met Marg, vaak langs het Van Starkenborgkanaal. Of rond haar dorp van herkomst Baflo. In Amsterdam werd Will mijn wandelvriendin. De parken, de duinen, de polders. Doe twee zijn er niet meer.

De vriendinnen met wie ik nu wandel (of probeer wandelafspraken te maken) houden ook van wandelen maar staan er anders in. Misschien zijn ze ik wat stadser. Zij wonen dichter bij de binnenstad en vinden het ook leuk om door de stad te wandelen, overdag naar de film, een concertje of uit eten. 'Heb je zin in een wandeling?' 'Nee ik ga naar de film, je mag wel mee.' 'Ik ben de hele dag bezig, misschien kunnen we 's avonds uit eten?' Ze willen wel af en toe, maar de nieuwe vaste wandelvriendin die Will was) heb ik nog niet gevonden. Dat je niet steeds hoeft te vragen.

Vandaag maak ik de wekelijkse wandeling maar in mij eentje in het Park. De collage komt op hun Facebook.

Geen opmerkingen: