donderdag 29 februari 2024

Dans

Wat is dat voor dansles die je volgt?' vraagt Inge. 'Wat voor dans?' Ze is niet de eerste die dit vraagt. En elke keer als iemand het vraagt sta ik met de mond vol tanden. Het heet 'dansconditie'. We staan met het klasje van ca acht dames voor een spiegel, de docente staat vooraan en doet de bewegingen voor. Zij heeft muziek gekozen en een choreografietje (pasjes) voorbereid, die zij voordoet. Wij volgen. Het is niet eenvoudig om de bewegingen met de benen en de armen goed na ge doen. Wij zijn van de generatie swingen en vrij dansen. Misschien is 'showdance' een woord dat in de richting komt. Showdance voor absolute beginners,  voor harken, voor de duidelijkheid. Ik vind het tot nu toe vooral heel moeilijk. En best frustrerend als het niet lukt. Maar ook uitdagend. Leuke muziek. Ik heb mij na een proefmaand nu voor vast aangemeld en ben vastbesloten het echt leuk te gaan vinden.

Vandaag heeft ze een nieuw dansje bedacht op 'Proud Mary' van Ike & Tina Turner.

Ik vraag de juf om de nummers waar we vandaag op gedanst hebben en ze stuurt me weer de hele playlist van 3 uur en 22 minuten. Néé! reageer ik, alleen vandáág.

De belangrijkste nummers waren: 
* Queen - Crazy little thing called love 
* Parov Stelar - Booty Swing 
* Benny Goodman - Sing Sing Sing 
* Jamie Cullum - I could have danced all night 
* Tina Turner - Proud Mary

En zo ziet de dansjuf eruit:






Geen opmerkingen: