zondag 1 september 2024

Weekendje weg

Ik geloof dat een verblijf op de Veluwe meer iets is voor twee wéken dan voor drie dagen. Je moet wennen aan het huis, het dorp, de winkels. Je wilt alles leren kennen, maar ook lanterfanteren en niets doen. Nu hebben we twee dagen gefietst en één dag gewandeld, een dag uit lunchen, een dag gekookt  en een dag naar de Chonees. En eigenlijk wilde je wel fietsen naar Zwolle, Hattem, Elburg, Harderwijk, maar dat zijn teveel wensen. Omdat ik nu op maandag mijn baantje heb en de auto dinsdag naar de garage moet voor de APK gaan we vandaag maar weer terug. Maar niet na nog één wandeling over de heide bij de Schaapskooi.

Wij hadden vroeger diverse bejaarde ooms te tantes met een stacaravan op de Veluwe. Nu heb ik dus een schoonzusje met zwager die er naar toe verhuisd is en heb ik ook weer twee (alleengaande) leeftijdsgenoten (v) met een chalet daar. Hoenderloo en Elspeet. Het bos geeft de mens op leeftijd blijkbaar veiligheid en rust.

Geen opmerkingen: