vrijdag 26 augustus 2011

Flexibiliteit

Ik ga naar de winkel CoolBlue, die afhaalpunt blijkt te zijn voor heel erg veel sites. Niet alleen van mijn laptopshop.nl, maar ook mijnstrijkijzershop.nl etcetera. Het idee is dat ze zowel online als offline heel veel service bieden. 

Het is druk als ik er in de middagpauze langs ga. En als ik vraag of ik hem even mag zíen, úit de doos ja, even aanraken... dan is dat niet de bedoeling als je nog niet betaald hebt. En zitten alle programma's er al op, vraag ik hoopvol. Nee die moet u zelf installeren. Zit er een goede gebruiksaanwijzing bij?

Reenske, ik heb mijn Netbook! Kom je me helpen hem te installeren? Kook  ik Thais voor je. Ik begin alvast en ben al halverwege als ze aankomt. Uren zijn we bezig. Ik heb een heel lijstje wensen en we komen een eind. Ineens heb ik ook een camera (en ik neem aan microfoon) en kan ik zichtbaar bellen met  Skype. Niet dat ik daar ooit enige aandrang toe heb gebeld, ik vind bellen met de klassieke telefoon aan het oor tot nu toe het fijnst, maar wie weet.

Het doet wel weer een appel op je flexibiliteit. Zo werkt het apparaat met Windows 7. Dat is nogal anders dan XP waar ik aan gewend ben. Skype maakt voor mijn gevoel zomaar ongevraagd een nieuwe foto van mij. Ik vrees met grote vreze dat ik nu zo innig met Reenske te zien ben op mijn Skype-profiel. Hoezo vrezen? Eigenlijk best wel gezellig.

Het zal nog wel even duren voor alles weer begrijpelijk functioneert, maar voorlopig ben ik gelukkig en trots met het nieuwe pareltje op mijn woontafel.

Geen opmerkingen: