Als ik stop bij het eerste adres van mijn routelijst in Bilthoven, blijkt boven in tas 1 een doos te zitten met een heel andere naam dan op de lijst staat. De tweede en derde naam van de lijst zitten ook niet in de tas. De eerste doos in de eerste tas staat als nummer 19 op de lijst. Wat nou? Moet ik al die tassen binnenste buiten keren? Ik chagrijnig.
Dus dan bel je 'Logistics' en daar suggereren ze dat het aan mij ligt. 'Je hebt 5 tassen, zie ik in het systeem.' 'Nee ik heb 4 tassen.' 'Maar in het systeem staat 5.' Ik heb 4 tassen: 1 van 4, 2 van 4, 3 van 4 en 4 van 4. En de lijst correspondeert niet met de tassen. In elk geval niet het begin.'
Uiteindelijk komen we natuurlijk wel uit, maar ik kan er slecht tegen als het hún fout is en ze gaan er vanuit dat het mijn fout is. Ik besluit de route te rijden volgens de dozen in de tas, dan hoef ik niet steeds te zoeken. Misschien is de afstand dan niet de meest efficiënte, maar dat nemen we dan maar voor lief.
's Avonds bellen ze me thuis dat ze achterhaald hebben waar (bij hen) de fout zat, en dat die drie klanten hun maaltijden gelukkig wel gehad hebben, maar nog geen sorry. Je moet niet alleen je klanten te vriend houden, denk ik dan. maar ook je bezorgers.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten