zaterdag 2 juni 2012

Een rooie


Eindelijk is het zo ver, ik heb een nieuwe laptop. Een rooie. Echt een volstrekt meisjesachtige keuze. Wat voor computer heb jij? Een rooie. Gekocht bij Paradigit. Het is geen Mac geworden of een Sony,  maar een Asus.

Het netbookje dat ik - vorig jaar augustus alweer - had gekocht voor naar Frankfurt (en bij wijze van tijdelijke oplossing, omdat de Dell was ingestort) ergerde mij een béétje (en Bobby heel erg), maar ik kon niet kiezen en liet het maar zo. Bovendien had ik weer last van Irrationele Twijfel op de wijze van 'ik-kan-het-niet'.

Vandaag heb ik mij eindelijk vermand, ik ben daadkrachtig naar de computerwinkel gefietst, heb het ding aangewezen en betaald, teruggefietst, uitgepakt, batterij erin, stekker erin, en computer aan. Dat-ie rood is en niet zwart of wit of zilver vind ik stiekem gewoon een heel leuke eigenzinnig bijkomstigheid. 

Nu ben ik al uren programma's aan het downloaden. Want hij moet nog wel ingericht worden. Overal op zoek naar inlognamen en wachtwoorden. Want het moet allemaal wel draaien zoals ik dat gewend ben. Bijna alles lukt, alleen Microsoft Office niet. Moet ik Reenske maar weer bellen. Die heeft tenslotte een half jaar geleden haar Office op mijn netboekje gezet.

Geen opmerkingen: