vrijdag 8 maart 2019

Je haar

Rare dagen. Bobby heeft zich opgesloten op ons kantoortje om aan haar levensverhaal te schrijven. Zijn zus te Leusden doet hetzelfde. Ik zit wat te wachten.. Liever zat ik af en.toe nog even bij haar, maar daarvoor is Maassluis te ver. 

In de nacht maak ik een afspraak met de kapper. Als je haar maar goed zit. Schoonmama was zo gesteld op nette kleren en nette haren, ook al is ze er niet meer, ik vind toch dat de woestenij van mijn haar voor haar afscheid een beetje in het gareel mag. Kapper Vincent vindt t haast jammer om de woestenij weg te knippen, maar hij doet het toch. Voor Schoonmama. Als het maar netjes in de nek en om de oren is. 

Bij een pas ontdekte mode-outlet in Overvecht met mooie modemerken koop ik een blauw fluwelen colbert. Voor haar. Uit respect. 

Geen opmerkingen: