dinsdag 5 april 2022

Helpdesk

Te zijner (mijner) tijd krijg ik een klein pensioentje vanwege een baantje dat ik had in de jaren negentig. Een baantje in de detailhandel. Het gaat dan ook om het pensioenfonds voor de Detailhandel. Het laatste jaar krijg ik daar wat correspondentie over. Desondanks is het mij niet helemaal duidelijk wat ik moet doen en hoe ik dat moet doen, maar op alle post staat geruststellend dat ik altijd kan bellen of mailen als ik er niet uitkom. Het pensioentje zal zo klein zijn dat ik het beter in een keer kan laten afkopen.

Maar daar gaat iets mis. Op dit formulieren staat nergens op welke datum ik het wil laten afkopen. Dat wil ik pas met 67, niet met 65. Dat moet ik op de site invullen en dat lukt niet. Dus heb al diverse malen met de klantenservice gebeld, maar daar sta je zo een uur in de wacht, terwijl elke minuut een ingeblikte mannenstem zegt dat je ook op de site antwoorden kunt bevinden. Dan gooi ik zo na een uur de wóedend op de haak. Ik heb ook mailtjes gestuurd met een uitleg van de situatie en de vraag, maar dan krijg je na vier weken een standaard mailtje terug met als strekking: Dat moet u zelf doen op de site. 

Vandaag houd  ik het uur in de wacht vol en krijg ik Melissa aan de lijn. 'Melissa', zei ik, 'ik ben inmiddels wóedend van wéér een uur in de wacht, mag ik dat even ventileren? Daarna zal ik rustig mijn vraag stellen.' Melissa zegt niets terug. Uiteindelijk zegt ze dat ik het zelf moet doen op de site. Maar het lúkt niet, kunt u me er niet doorheen sluizen? Melissa weet en ook niet en gaat   intern chatten met een helpdesk over mijn vraag. Daar weten ze het ook niet. Heeft die mevrouw niet iemand die met haar mee kan kijken?''  had de helpdesk haar getipt. 

Ze belooft me het aanvraagformulier afkoop nog een keer te mailen. Kunt u dat doen terwijl ik aan de lijn blijf, smeek ik haar. Staat daar dan de ingangsdatum op? Maar ze moet ophangen. Het formulier komt niet in de mail. Misschien had ze er geen tijd voor. Ik vermoed dat de hele helpdesk uit alleen Melissa bestaat. 

Ik heb nu weer een mail en een brief per post gestuurd. Met URGENT erop. Want ik ben bijna 65.

Geen opmerkingen: