maandag 15 mei 2023

Schoenveters

Het is zo’n ochtend dat van alles niet lukt en ik tegen allerlei kleine maar onoverkomelijke tegenslagen aanloop. Een daarvan is dat een schoenveter van mijn nieuwe Chinese orthopedische sneaker knapt, en dat terwijl ik net besloten had om mij over mijzelf heen te zetten en iets aan te gaan pakken. 

Schoenveters. Zwart. Plat. Voor 5 gaatjes 75 cm.

Vroeger haalde je schoenveters gewoon bij de schoenwinkel of de Mister Minit, maar die hebben we hier niet in de buurt. Ik herinner me vaag een wandje met huishoudelijke artikelen in AH, zoals naaigerei, scharen en volgens mij ook schoensmeer en -veters. Maar dat wandje is er niet meer. 

AH: ‘Nee, probeer de Blokker.’ De Blokker: ‘Nee, probeer de Hema.’ Ik probeer nog even het Kruidvat want die verkopen werkelijk álles, maar toch geen veters. En ik heb geen zin om voor schoenveters helemaal naar de binnenstad te fietsen. Als ik op schoenveter Google heb ik bij Scapino denk ik de grootste kans. Of Van Haaren, of de Action.

Uiteindelijk vind ik in onze eigen schoenpoetsdoos ergens diep in de kelderkast een setje zwarte veters. 80 staat erop. Ik dacht 80 cm, maar ze zijn vrees ik 80 inch. Dan die maar. Maar 80 inch is 2 meter. Op een pechdag als deze is dat de goden verzoeken.

Geen opmerkingen: