woensdag 31 mei 2023

Voor Juf


Binnenkort is het echt afgelopen met de gym. De juf stopt ermee en omdat er geen opvolgster is gevonden houdt de hele groep op. Na 35 jaar. Ik heb vier jaar meegedaan. En Zus3 twee jaar. Net nu we beginnen in te burgeren houdt het op. Ze hebben me gevraagd of ik mee wil helpen met het ‘magazine’ en dat wil ik wel. Er zijn circa 36 inzendingen. Totaal uiteenlopend: herinneringen, gedichten, foto’s, maar ook sudoku’s en recepten. Moet er een opmaak verzonnen worden? Of blijft alles wat het is? En welke volgorde. 

De twee die zich er hard voor gemaakt hebben vormden tot een paar jaar geleden de redactie van het verenigingsblad. Ze maakten de kopij op in Word en schreven het weg als pdf, in een aantal pagina’s dat een veelvoud was van vier. Net als het programmaboekje. Ik had bij deze dames te rade kunnen gaan. Meer dan ze weten kunnen ze niet. Iets proberen met achtergrondkleuren op de pagina gaat ze al gauw te ver. Hartverwarmend zulke mensen en zulke inzet.

Geen opmerkingen: