maandag 11 mei 2009

De dag dat mama rusten mag

Voor volgend jaar alvast: de moederdagkleurplaat. Klik op het plaatje en hij wordt groot. Er is een site met Moederdagkleurplaten. Die inkleuren is wellicht net zo meditatief als mandala's kleuren. Bien vertelt - beetje gegeneerd - dat ze voor het eerst zich heeft laten verwennen voor Moederdag. En dat het best fijn was. Juul had een Moederdagliedje voor haar gezongen. Op de wijs van: Ik stond laatst voor een poppenkraam.

Het is vandaag weer moederdag oh, oh, oh
de dag dat mama rusten mag oh, oh, oh
jij zorgt altijd zo goed voor mij,
met dit cadeau maak ik je blij.
een kusje geef ik jou,
omdat ik van je hou,
omdat ik van je hou.

Ik vind dat heel fijn omdat ik dat mijn vader- en moederdag-anekdote weer kan ventileren. En onze Vader- en Moederdagsong van vroeger kan zingen. Het liedje ging aldus: Vadertje (Moedertje) Zeg Luister Eens; 't Is Vader (Moeder) dag, 't Is Feest; Ik Hou Toch O Zo Veel Van U, Van U Het Aller Meerst. Vati vond het heel erg fijn en belangrijk dat wij dat voor hem zongen, in en om bed. Maar wij wilden dat niet. Maar we moesten. En dan zongen wij aan het eind ... Van u Het Aller Minst. Dan werd hij boos en moest het nog een keer. En zongen wij wéér: Van U Het Aller Minst. En dan werd hij nog bozer, en dan moest het no'g een keer. Tot wij huilend zongen: Van U het Aller Meest.

Geen opmerkingen: