vrijdag 26 juni 2026

Op het heetst van de dag

Het is alweer maanden geleden dat we dit deden met de Tuinvriendinnen: samen mandala's kleuren. En nu is het precies op het heetst van de dag. Van de week. 39,5 is het thuis in de schaduw. We hebben natte theedoeken in de nek en drinken liters water.

Wat beging als onschuldige kleur bijeenkomst ywordt ineens een hele sessie. Wat zijn ieders hopen en verwachtingen van het groepje. Zijn we vriendinnen, of zijn we 'slechts' een tuinclubje? Nodigen we elkaar uit voor de verjaardag? Een van de vier vervult de uitnodigende rol en de rest reageert snel of minder snel. 
Wat is vriendschap? Als iedereen haar doopceel gaat lichten? Familiegeschiedenissen uit de doeken doet? Of is zo bijeenzitten kleuren ook vriendschap? Wie houdt eigenlijk verjaardagsfeestjes? 

En Het is een rare avond. Komt het van de hitte?

Geen opmerkingen: