zaterdag 7 januari 2012

Alsjeblieft kom me halen

'Dit is typisch een geval van Station Geldermalsen', zegt Bobby. Dat liedje staat op een van de eerste cd's die hij voor me kopieerde: 'Spoor' van de folkgroep Vals Plat. Een jongeman staat - midden in de nacht - op Station Geldermalsen, er gaat geen trein meer, hij heeft geen geld, en hij belt zijn ex om hem te komen halen.  'Ik weet het is véééél te laat om te vragen / ik weet het is véééél te ver bij je vandaan / maar ik sta alléééén  op station Geldermalsen / alsjeblieft kom me halen, laat me niet staan'.


Het trio Vals Plat bestaat uit Izak Boom, Jeroen Jongsma en Henrik Holm, die een soort Nederlandstalige bluegrass maken, met liedjes die op een ironische manier het dagelijks leven becommentariëren. Het is genieten van hun harmonieuze samenzang in combinatie met originele teksten. Ze zijn echt leuk en telkens weer. Op het Folkforum krijgen ze een 8,5.

Geen opmerkingen: