vrijdag 27 januari 2017

Lek

Ik heb behoefte aan verre einders en rijd richting Lopik. Naar de Lek. Eerst naar IJsselstein en daar richting Schoonhoven. Toen ik laatst de Lek als wandelstek probeerde, iets ten westen van Vianen, kon je na 20 minuten ineens niet verder. Onderzoek wijst uit dat er onder Lopik allerlei wandelpaden op de Lekdijk en in de uiterwaarden zijn. 

Ik geloof dat dit stukje Nederland op de grens van de provincies Utrecht en Zuid-Holland maar eens een poosje mijn nieuwe hang-out wordt. Wat een schitterende wijdse uitzichten. Ruimte. Stilte. Af en toe een vrachtschip, een rijnaak. Oude stadjes. Veerponten. Het voetveer naar Almeirde vaart niet in de winter, maar bij Schoonhoven varen er twee. 

Vandaag vind ik geen gezelschap, maar het is wel fijn eigenlijk, zo in je eentje scharrelen. 

Geen opmerkingen: