zondag 22 januari 2017

Tulips

Ik koop tulpjes (2 bossen voor 5 euro) bij de AH: een bosje gekleurde en een bosje zachtroze. Er is een nieuwe wat oudere caissière die tegen mij zegt: 'Wat een práchtige bloemen.' Ik kan er niets aan doen, ik vind dat heel prettig. 

Een paar jaar geleden in de Tesco in Zuid-Engeland, herinner ik me, prees ook een caissière iets van de boodschappen op de band. Ik ben het nooit vergeten. Ik kocht daar een blauw beschermhoesje voor mijn iPhone5, weet ik nog. 'O! Heb je ook een iPhone5?' En Bobby kocht een of andere chocopasta, die zij ook altijd kocht, zei ze, want zó lekker. Ze stak altijd haar vinger in de pot. 

Dat zouden meer caissières mogen doen, (positief) reageren op de inkopen van de klanten, want je krijgt er als klant een bijzonder positief gevoel bij. En volgens mij is het voor de caissière zelf ook leuk, om niet als een robot je werk te doen.

De lichtroze tulpjes schieten uit op de vaas, de andere niet. 

Geen opmerkingen: