vrijdag 27 januari 2017

Taart

Gisteren had stagiaire Tessa haar laatste dag. Ze had enorme taarten mee. Ik zeg altijd Nee. Nee, dank je. Nee. Ziet heerlijk uit, maar nee. Het is toch fijn om in de WeightWatchers-app níet die 15 punten in te vullen.

Zo ziet het eruit. De toegenomen waarden de afgelopen maanden komt van de nieuwe weegschaal, die anderhalve kilo meer aanwees. Nu heb ik een nieuwe truc: ik zet de weegschaal niet meer direct op de tegels maar op het badkamerkleedje. Dat scheelt zo een kilo. Omlaag.

Het blijft een gevecht. Want als je dan uit eten gaat met de collega's, je hebt om half één 2 boterhammen geluncht en spreekt 18 uur af voor de borrel en sommigen komen pas om half acht. Dan heb ik inmiddels wel enige wijntjes op, en nachos, en heb ik hongerklop, en eet ik zo een bakje patat op. Alsnog die 15 punten, zeg maar. 

Toch stemt het grafiekje in de WW-app wel vrolijk, hoe het ook beweegt en danst.

Geen opmerkingen: