zondag 7 juli 2019

Gieteren


Normaal heb ik een mooi handschrift, al zeg ik het zelf. Vanaf de middelbare school al gecultiveerd, samen met mijn schoolvriendinnen Ans en Eibellien. Hoe sierlijker de hoofdletters hoe mooier. Altijd met vulpennen. En zie nu dit! Het is de eerste dag dat ik überhaupt een letter op papier krijg. Maar beter dan dit wordt het niet met links, vrees ik.

De moestuin staat er wat treurig bij. Ik had een buurtgenote gevraagd wat te gieteren bij hitte en droogte, en ze rapporteerde dat het niet nodig was geweest. He, zeg ik, hoe kan dat nou? Mij hebben te Schotland allemaal berichten van een hittegolf bereikt en de gazons om ons huis zijn geel. Ik vrees dat ze niet echt moestuingevoel heeft. Dus ik op zondagochtend met de eerste Bus 5 (08.10u) naar Oud-Zuilen. Drie haltes. Anders is het een klein half uur lopen, de bietjes moeten nodig geoogst, evenals de spinazie en de veldsla. Maar ik ben een tasje vergeten. 

Geen opmerkingen: