zondag 8 september 2019

Lila

Ik krijg zomaar drie plantjes cadeau: een hebe, een lavendel en een heideplantje. Allemaal lila/paars. Er stonden al twee hebes in de plantenbak vóór, die had ik er twee jaar geleden in gezet, maar die zijn niet meer gaan bloeien na het eerste jaar. En zonder bloemen zijn ze niks aan. Hetzelfde geldt trouwens voor lavendels. Die bloeien na de eerste bloei bij mij nooit weer. Ik heb nog wat moeite met planten die het niet goed doen. Ook de graspollen, die zijn niets aan. Er groeien geen mooie pluimen aan zoals ooit beloofd. Je moet ze toch een kans geven. En voeding.

Deze drie nieuwe plantjes nopen mij nu om de oude hebe eruit te scheppen. Het wordt meteen wéér veel mooier. De hardroze gerania zijn in het geheel wel een beetje hysterisch. Ze gaan maar door en door en door.

Geen opmerkingen: