dinsdag 27 december 2022

Leven in de tuin

Ik kreeg wat hyacintjes en amaryllissen rond kerst. Die wil ik dan toch liever in een aarden potje dan in  zo'n plastic pot. Het verpotten heb ik vanwege de hoest en de miezer al dagen uitgesteld, maar de dag vóór Kerst moet het er toch echt van komen.

Onder mijn oppottafeltje heb ik een emmer met zwarte aarde. En daarin zie ik een silhouet van een kikker, alsof het een fossiel is. Wanneer ik er met een takje een beetje in purk beweegt hij. Hij heeft onze emmer met tuinaarde uitgekozen als overwinterplek.

Maar ja ik heb toch wat aarde nodig. Dus dat pak ik, daarna de emmer weer teruggeschoven, in de hoop dat de overwinterende kikker zal blijven. maar wanneer ik een paar minuten later terugkom om hem te fotograferen is hij verdwenen.

Geen opmerkingen: