dinsdag 7 februari 2023

Naar Bilthoven

In de nieuwsbrief van de prachtige Woudkapel in Bilthoven lees ik dat ze een zanggroep hebben op dinsdagochtenden (om de week) met divers repertoire. Om mijn kennis van en ervaring met zangkoren en dirigentes wat uit te breiden heb ik me aangemeld en vandaag mag ik op proef. Omdat de Mazda weer naar de garage moet, weer benzinegeuren (maar dat is een ander onderwerp) ga ik op de fiets. Het is 50 minuten fietsen door een ijskoud wit berijpt polderlandschap. Wauw.

Deze dirigente is gekleed in de stijl en kleurstelling van een Transavia-stewardess, maar dat moet kunnen. Ze heeft een heldere sopraan en een geestige aanpak. Verder zijn het dames zoals dames zijn op dameskoren. Deze zijn dan van Bilthoven-Noord, dat is een bijzonder chique villawijk. Vergelijkbaar met het Wilhelminapark, Oudwijk en Wittevrouwen, waar de meesten van ons woensdagkoor vandaan komen. 23 dames.

Ik kan goed meekomen en het zijn vrolijk makende liedjes. 

Geen opmerkingen: