maandag 17 oktober 2016

Werkzaamheden

Ik was toch zo blij met de trein. De trein waarbij ik Utrecht CS kon vermijden. Vinnie zei afgelopen vrijdag dat hij mij vorig jaar meerder malen op deze trein gewezen heeft, maar dat ik dat niet hoorde.

Vanochtend sta ik om 8 uur op een totaal leeg perron te Zuilen. Eerst heb ik nog niets door. Kan gebeuren. De trein is zeker net weg, denk ik nog. Na enige minuten klinkt er echter een stem dat er wegens werkzaamheden geen treinen naar Veenendaal rijden, maar wel vanaf Utrecht CS. 

Dilemma: Zal ik doorfietsen naar Bunnik. Of toch de trein? Wegens allerlei besluit ik tot de trein. Het is vanaf de fietsenstalling nogal een eind lopen naar het perron in kwestie en ja hoor, daar gaat de trein. 

In de centrale hal valt te lezen en te horen dat er erg veel treinen niet rijden. Allereerst maar een half uur wachten, op dat afgrijselijke CS, waar non stop - alternerend door een vrouwen-en een mannenstem - wordt omgeroepen welke treinen allemaal niet rijden. Was ik maar met de bolide gegaan!

Geen opmerkingen: