donderdag 13 juni 2019

Impregneren moet je leren

Het is tijd de regenjassen te impregneren. We gaan tenslotte naar Schotland. Ik haal een goedje bij Bever Buitensport. Of dat zoveel beter is dan een goedje van de Etos zullen we nooit weten. Maar we gaan voor Kwaliteit. 

Dat impregneren moet nat, zegt Meisje Bever. Dus eerst de opgedroogde regenjassen weer spoelen. De dure Patagonia-jas van 1999 is helemaal vergaan van binnen, waardoor alle drie de regenjassen witgespikkeld uit de wasmachine komen. Hm. Die Patagonia-jas moet als-ie straks droog is maar in de Leger des Heils-kledingbak. 

Dan het goedje erop sprayen. Als je de jas verticaal houdt glijdt het goedje eraf, als je hem horizontaal legt blijft er een melkwitte vloeistof liggen. Die moet je er dan weer met een vochtige doek afdeppen. Ik heb het gevoel dat ik enorm opgelicht wordt. Dan moet ie in de droger. Ik heb geen droger. Ik wil geen droger.

Er blijkt ook een wasmiddel om dit procedé te doen. Waarom heeft meisje Bever me die niet verkocht? Ik heb nu geen idee of de jassen als ze vanavond droog zijn ook maar enigszins waterafstotend zullen zijn. 

Geen opmerkingen: