zaterdag 4 mei 2024

Ons Genot

Eerst ga ik naar de tuin om de plantjes die ik nog had van de markt vorige week in de tuin te zetten: pastinaak, rode ui, pompoen, rode kool, eikenbladsla. Beetje wieden, en kijken hoe het gesteld in met de twee weken geleden gepote uien en aardappelen. De uien komen al uit de grond en de aardappelen misschien ook. Maar dat is even afwachten en vergelijken met het onkruid eromheen. De afgestorven paprika's, komkommer en tomaten gaan eruit. 

Dan ga ik langs bij de kweker in Harmelen voor veldsla, twee paprika- en één tomatenplantje. En nu maar hopen dat ze niet weer doodgaan. En nog wat cosmea, voor de roze en witte touch. Het wordt steeds leuker in mijn tuin. Tenslotte strooi ik een zakje haagwinde-zaadjes leeg in een hoekje van de tuin. 

Het boek van Entius heeft wel wel geholpen, in die zin dat je nooit kunt voorspellen wat er wel en niet lukt. Dat je zo chaotisch kunt zijn in het tuin-werken. 

Geen opmerkingen: