dinsdag 9 juli 2024

De Grebbeberg

Met Linda van het oude koor ga ik wandelen op en rond de Grebbeberg. Die ligt bij Rhenen en dat is drie kwartier met de stoptrein Breukelen-Rhenen. Horen hoe het met het oude koor is en zij wil natuurlijk mijn ervaringen met mijn nieuwe koor. De ambities bij hen zijn wat opgeschroefd en ze hebben allemaal een nieuwe stemtest moeten doen. Daarbij is één persoon afgevallen. Ik beloof het vrolijke filmpje van mijn nieuwe koor van twee weken geleden. 

De Grebbeberg is prachtig. Dat ik hier nog nooit geweest ben. Dat de Duitsers 'ons' hier in mei 1940 hebben verslagen hangt wel in de lucht. Er is een grote militaire begraafplaats.

De IVN-wandeling zou 7 km zijn, maar als ik thuis ben heb ik 10 km op de stappenteller. 

- Wandeling vanaf het station:

- Wandelingen vanaf militaire begraafplaats:

Geen opmerkingen: