zaterdag 17 augustus 2024

Sleep over-voorpret

Vanavond heb ik met twee tuinbuurvrouwen een sleep-over-party op de tuin. Er gaat veel app-gedoe aan vooraf. Zullen-we-zaterdagavond-doen-in-plaats-van-vrijdag? Ik-zit-helaas-dan-nog net-in-Normandië, wie-maakt-wat en oeps-ik-heb-me-vergist-in-de-datum-sorry-sorry-sorry dus uiteindelijk zijn we straks maar met drie. Van de vijf.

Ik had aangeboden dat ik wel koude soep wilde maken, want zelf ben ik dol op koude soep, maar ze wilden geen koude soep. Wel salade. Toen had ik de aardappel-paprika-chorizo uitgekozen - pas nadat ik begreep dat iedereen 'alles' at, desgevraagd hè - bleek één toch geen aardappel te eten. Ook niet mijn opperdoezers. Vegetarisch, glutenvrij, koolhydraatarm, geen garnalen... misschien krijgen we vanavond nog lactose-vrij erbij. Dan kan de dille-mosterdsaus niet.

Degene die niet komt omdat ze het verkeerd in haar agenda had staan heeft wel een quiche gemaakt. Ik ben een beetje gepikeerd dat degene die bij nader inzien mijn salade niet wilde, gewoon maar een andere salade heeft opgegeven. Ik maak ze allebéi. Al met al wordt het vast veel te veel eten voor slechts drie dames. 

Het is ook wel weer grappig, al dat gedoe, want een wil morgen ook nog samen ontbijten en de ander niet. Of desnoods lunch. Ik wil liever niets, maar weet niet of ik dan spijt krijg.

Dus ik ben de hele dag al bezig een heel overnachtingspakket met salades en witte wijn en pyjama en toilettas. En handdoeken en afwasmiddel. En iedereen appt de hele dag al foto's van haar brouwsels.

Geen opmerkingen: