maandag 20 september 2010

La Resurrezione

'En,' vraag ik aan Leen, 'heb je er smakelijk over verteld aan de vriendinnen? Op het werk? En, moesten ze lachen?' Ja zoiets raars hadden ze nog nooit gehoord. Zing en Beleef Händel. 'En dat tien keer?' hadden ze gevraagd. 'TIEN KEER?' 'Bij mij luisteren ze beleefd en lachen ze er helemaal niet om', zeg ik. 'Dat vind ik eigenlijk best een beetje zorgelijk.' 'Bij jou past het ook meer', vindt Leen. Zelf vind ik dat dit zangklasje bij mij net zo goed een beetje camp is.

Leen kondigt aan dat ze een paar keer van de tien bijeenkomsten niet kan. Ze gaat haar kaartje weggeven, heeft ze bedacht. Wie wil ik als zangvriendin. Clary? Mylene? Moeders? Ze krijgt er steeds meer plezier in.

Vandaag zingen we onder meer 'Il Nume vincitor' uit La Resurrezione. In dit filmpje vanaf 3.20 tot 4.40. De golfjes zijn tamelijk ingewikkeld om te zingen. Je moet ze eigenlijk oneindig herhalen om ze te onthouden om ze met verve te kunnen zingen. Maar daar is dan weer geen tijd voor.

Geen opmerkingen: