Hoewel ik niet zo voor online kopen ben, vanwege dat ik het belangrijk vind dat er gewoon echte ('fysieke') winkels in de stad blijven bestaan, laat ik me er toch wel eens toe verleiden. Al een tijd ben ik op zoek naar een leuke lekkere parka. Behaaglijk, sportief, blijmoedig. Nu krijg ik een paar keer per jaar een papieren catalogus in de bus van een online modewinkel omdat ik daar ooit wat gekocht heb. Vorig jaar zag ik deze parka ook al. Toen ben ik door de stad gaan zwerven op zoek naar deze jas. Oudroze. Nergens te vinden natuurlijk.
Dit jaar bestel ik hem dus maar wanneer de catalogus weer in de bus valt. Toch op mijn hoede omdat de foto's van de jas in de app veel meer meisjesachtig zachtroze dan vaal-oudroze zijn. Vandaag komt PostNL de jas bezorgen. Onder andere zie ik op tegen online kopen vanwege het retourzenden. Dan moet je die doos weer dicht krijgen en naar een Post.NL-punt - niet erg in de buurt, die in ons winkelcentrum is al enkele jaren dicht - van die sneue kantoorartikelenwinkels die bijna niets meer verkopen maar alleen maar pakketten uitgeven en innemen.
De kleur blijk in werkelijkheid een beetje tussen beide foto's in te zitten. Het kan geloof ik wel, maar ik vind de jas te wijd. Die mag misschien wel een maatje minder. Kijk, dáárom wil je naar een 'fysieke' winkel, dan kun je verschillende maten passen en voor de passpiegel lopen draaien. Grr. Dus om ervan af te zijn breng ik het pakket metéén - stante pede - retour. Vroeger krijg je al bewijs van retourzenden een bonnetje mee, maar dat is niet meer zo. Wel beloven ze een e-mail. Terwijl die winkel nooit mijn e-mail heeft gevraagd.
Nu ik back home nog eens rustig naar dit plaatje kijk vraag ik me af of de jas werkelijk veel te groot was of dat de gesp op de rug niet aangetrokken was.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten