dinsdag 12 september 2023

Nazomeren

Wat heerlijk dat de ergste warmte voorbij is. Ik vertoef weer een dagje op de tuin. Het nazomer verval begint nu echt in te treden. Heel mooi, en soms ook helemaal niet. Kijken wat er nog te eten valt Een paar knollen heb ik nooit geoogst omdat ik geen idee had hoe groot ze waren. Die zitten namelijk onder de grond: de pastinaak en de knolselderij. De laatste is echt niets en die gaat linea recta in de compostbak, maar de ieniminie-pastinaakjes gaan mee naar huis. Misschien kan ik daar nog iets op verzinnen, door de aardappelpuree of zo of soep. 

De tomatenplant, de courgette en de paprikaplant zijn op. Er is nog één kleine krop kropsla. En zo probeer ik weer plekjes te maken voor de wintergroenten. Boerenkool, paksoi en winterprei. In de verte onweert het. Heerlijk dreigend. Het album Rèverie van Jian Wang op de achtergrond. 


De Limburgse vriendin stuurt me dit recept van De Hippe Vegetariër voor pastinaaksoep: met gember, pindakaas, koriander en kokos. https://www.dehippevegetarier.nl/gezonde-vegetarische-recepten/pittige-pinda-pastinaak-soep/


Geen opmerkingen: