zondag 12 juni 2016

Huiselijk geluk

U kunt het zich vast niet voorstellen, of juist heel goed, maar hoe meer kunstwerkjes aan de wand, hoe groter mijn huiselijk geluk. Omdat er nog steeds grote vraagstukken liggen, waar we niet aan toe komen, komen we ook niet toe aan het ophangen van schilderwerkjes in de woonkamer. Want alles hangt met alles samen. 

Vandaag plaatsen we vier (ja, op de foto drie) Zweedse werkjes van Bobby in het trappenhuis, van de kunstenaar Göran Hahne, in 2010 geleden gekocht in Fjälbacka. Thuis is meteen zoveel meer thuis. Over die aankoop heb ik toen nog geblogd. We waren in Görans atelier. Hij gaf mij desgevraagd tekenadvies, lees ik terug. Stippelen adviseerde hij mij, en veel drogen met de föhn. Anders ga je knoeien uit ongeduld,,Dat stippelen snap ik niet zo goed. Maar hij stippelt inderdaad veel.

Ik kocht niets vanwege de mediterrane sfeer in mijn huis. Ik vond dat daar geen Zweeds bij paste. Bobby kocht er vier. 

Geen opmerkingen: