zondag 10 oktober 2021

Atelier-route

K. vraagt of ik een stukje mee ga op Atelierroute. Vorige week was die in Utrecht-West, mijn buurt, dit weekend in Utrecht-Oost, haar buurt. Het is veel te veel, dus we doen lopend een stukje Abstede. Ik voel me altijd een beetje  verlegen in die ateliers, weet niet wat ik moet zeggen, maar K kan merk ik heel goed converseren met kunstenaars, waardoor er een reeksje bijzondere ontmoetingen plaatsvindt. 

Bijzondere types, bijzondere huizen, allemaal met hun onnavolgbare fascinaties. De eerste is een man die ook vioolbouwer is en die uitreedt de kosmos in en zijn kosmische ervaringen tekent en schildert. Dan komen we bij een vrouw met een prachtige oude tuin waar achterin haar atelier is. Zij vertelt dat ze in 2013 een hersenbloeding had gehad en zes jaar over haar genezing heeft gedaan en al schilderend weer genas. We komen ook bij Elly die ooit illustrator en cartoonist was maar nu ze met pensioen is steeds groter abstracter gaat werken. En bij een Engelse vrouw die toen ze niet door de ballotage kwam bij de kunstenaarsvereniging Kunstliefde is gaan borduren op antieke kanten zakdoekjes. Heel mooi was het en een hele leuke vrouw. En toen was het vijf uur en was het voorbij. 

Geen opmerkingen: