woensdag 6 juli 2022

De lijstenmaker

Was ik laatst met Bobby mee naar de Hornbach, want hij wil een tweede waterton aanleggen, en dan kon ik nog wat lijstjes voor de iconostase scoren. Staat daar ineens de lijstenmaker. Van pure vreugde omhels ik hem bijna. ‘U bent weer terug!’ Bevreemd kijkt hij mij aan. ‘Terug? Ik ben hier al die tijd geweest.’ Huh? ‘U bent al acht weken ziek of op vakantie!’ ‘Nee hoor.’ Nou breekt mijn klomp. ‘Ik ben een paar keer tevergeefs geweest, heb minstens 5 telefoontjes gevoerd, en niemand kon mij vertellen wanneer er weer een lijstenmaker zou zijn.’ Hij weet niet waar ik het over heb. 

Dit mysterie zal wel nooit opgelost worden. Maar goed, vandaag dus naar hem toe om passe-partoutjes te laten snijden om het portret van broerlief. Dat haalt ze erg op.



Geen opmerkingen: