dinsdag 20 juni 2023

Afscheid

Ik zit met een dilemma. Vanavond is de laatste les van onze gymnastiekclub. Naar verluidt komt na afloop van de les het bestuur met een bloemetje, gaat Dinie een toespraakje houden over het Testament van onze Juf, over wat ze ons nalaat, en we gaan een afscheidslied zingen. Dit is nog niet het einde hè, er komen nog een afscheidsetentje en een afscheidsfeest. 

Maar ook is er vanavond een uitvoering van de zanggroep in Bilthoven. Deze dirigente heeft inmiddels drie zanggroepen, ze is nogal populair, en vanavond zingen we met alle drie de zanggroepen. Ik vind het daar heel erg leuk. En ik wil graag. Tegen allebei heb ik gezegd dat ik kom. Want ik weet het niet. Ik weet het niet.

Het afscheidslied is op de melodie van ‘Als ik boven op de Dom sta’. Daar zijn twee versies van: de oorspronkelijke van Rijk de Gooyer (1956), en een afgeleide van Herman Berkien, tevens clublied van FC Utrecht. Daar ik geen Utrechter ben moet ik dat nog instuderen.


Geen opmerkingen: