woensdag 7 juni 2023

Venkelrisotto

Meestal maak ik als ik risotto kook risotto met champignons, want die vind ik zo lekker, maar nu wil ik eens een andere. Ik heb met blijkbaar een keer geabonneerd op een weekmenu van de Jumbo en ik heb daar nu al een paar keer van gekookt. Nu is het venkelrisotto met peultjes en kip. Ik heb gerookte kip genomen maar je kan natuurlijk ook vegetarische kipstuckjes nemen. Ditmaal geen Parmezaanse kaas erdoor, maar crème fraiche. Voor de kleur serveerde ik er nog wortelen naast. Erg lekker.

Ik had nog wel een ergernisje bij onze AH, die het laatste halfjaar regelmatig niet goed bevoorraad is. Er was geen venkel en toen ik de chef van de groenteafdeling vroeg of er misschien nog venkel in het magazijn was antwoordde hij dat het geen seizoen is voor venkel. Huh? Dus ik naar de (Turkse) groenteboer en die heeft volop venkel. Van schrik kocht ik er twee, maar een was echt genoeg voor dit recept.

Geen opmerkingen: